Annie Jansen Veronika Juhasz

Veronika Juhasz werd in 1986 geboren in Szeged, een grote stad in het zuidelijk deel van Hongarije. Ze had al vroeg een bijzondere stem met een groot volume.

Vanaf haar negende jaar nam haar vader Veronika en later ook de andere vier kinderen liftend mee op reis door West-Europa, op zoek naar een mogelijkheid haar stem te laten horen..
Zo hoorde Mark Tiele Westra haar aria's zingen op straat in Utrecht en hij was onder
de indruk van haar stem. Gevolg was dat zij mocht optreden inhet Friese radioprogramma "De Koperen Tún" van Aly van der Mark, de moeder van de ontdekker.

Daarna deed Veronika auditie aan het Conservatorium in Groningen en daar volgde ze lessen aan de afdeling klassieke zang.

Veronika heeft meegedaan aan het Prinses Christinaconcours 2006. Bij de Noordelijke voorronde kreeg ze de publieksprijs en de laureatenprijs.
Op de dag van de genomineerden kreeg ze weer de publieksprijs en de Prix Sophie, de prijs voor de beste vocaliste.
Als gevolg hiervan werd ze uitgenodigd om met een drietal andere laureaten op te treden in Athene, Los Angeles, San Francisco en Vancouver.

Recentelijk heeft ze meegewerkt aan een concertserie georganiseerd door de SVB en het Prinses Christina Concours. De optredens vonden plaats
op Nederlandse concertpodia oa. de Oosterpoort in Groningen en De Doelen in Rotterdam.

Zij studeert nu klassieke solozang aan het Conservatorium Maastricht bij Frans Kokkelmans.